ZZPstudio » Nieuwsbrief » Hogere Google notering door SSL!

Hogere Google notering door SSL!

Google geeft een website met een veilige SSL verbinding een hogere positie in de zoekresultaten. De reden dat Google online veiligheid hoger op de prioriteitenlijst heeft gezet, is dat Google haar gebruikers wil beschermen tegen hackers die via open netwerken je online gedrag kunnen traceren en misbruiken. Google wil dit door middel van dataversleuteling (via SSL) tegengaan.

Hoe werkt het?

Gebruik je SSL op je website? Zorg er dan voor dat niet alleen de pagina's waar bezoekers gegevens kunnen achterlaten met SSL beveiligd zijn, maar dat de hele website bereikbaar is via https:// en niet meer via http://

Om een voorbeeld tegeven, de website van ZZPstudio is bereikbaar via:

https://www.zzpstudio.nl

Van http naar https ... geef het door aan Google

Je domein is niet langer http:// www.domein.nl, maar https:// www.domein.nl. Google ziet dit als twee aparte url's, wat uiteraard gevolgen heeft voor je Google ranking. Als https niet juist is ingesteld, zorgt dit voor verwarring bij de zoekmachines. Er worden dan twee versies van een website geregistreerd: één met http:// en één met https:// en dit kan ten koste gaan van je Google ranking. Dit is gemakkelijk op te lossen door dit correct in te stellen op de webserver en bijvoorbeeld in Google Webmaster Tools.

Van http naar https: laadtijd

Voor elke website is een zo kort mogelijke laadtijd belangrijk om te voorkomen dat je bezoekers afhaken. Een beveiligde pagina laadt inderdaad iets langzamer dan een onbeveiligde pagina, onder andere omdat de browser bij de met SSL beveiligde pagina eerst controleert of het certificaat geldig is. Het is een klein nadeel, wat tegenwoordig niet meer op weegt tegen de voordelen.

Veiligheid levert je geld op

Google geeft een website met een veilige SSL verbinding een hogere positie in de zoekresultaten. Bezoekers waarderen het steeds meer wanneer een website zorgvuldig met hun gegevens omgaat, met als resultaat: meer aanmeldingen/verkopen/omzet.

Heb je vragen over SSL of overweeg je een SSL certificaat te gebruiken?

Neem contact op.
Ik kan het gewenste SSL certificaat voor je bestellen, correct installeren en koppelen aan je website.

Actie korting
Start nu met SSL en profiteer van een leuke korting:

SSL Domein Validatie (DV) voor het eerste jaar:
EUR 22,50 (normaal EUR 24,50) ex BTW / jaar.*

SSL Domein Validatie (DV) voor de eerste 3 jaar:
EUR 20,50 (normaal EUR 24,50) ex BTW / jaar.*

* Deze korting is geldig t/m 30 september 2016.
  Na 1 respectievelijk 3 jaar betaal je het normale dan geldende tarief.

Lees verder over SSL certificaten→


 

Uit het ZZPstudio BLOG:

 

Heb jij al een Gravatar?

Gravatar is een afkorting voor globally recognized avatar (wereldwijd herkende avatar). Het is een centraal opgeslagen gebruikersafbeelding die vanaf verschillende websites kan worden opgeroepen.

Het werkt vrij simpel: je kunt een account aanmaken op basis van je email adres op:
Gravatar.com
Met dit account kun als je ingelogd bent jouw afbeelding (of: 'avatar') uploaden en koppelen aan je email adres.

Als je in een weblog een reactie plaatst of deel neemt aan een online forum, dan geef je doorgaans je email adres op. Wanneer je nu aan dat email adres je eigen Gravatar gekoppeld hebt, wordt deze vanzelf getoond bij de reactie in dat weblog of forum.

Heb je geen Gravatar aangemaakt, dan wordt er meestal een standaardafbeelding getoond.

Op de website van Gravatar worden dus user icons (afbeeldingen), zogenaamde avatars gehost. De grootte van een gravatar is bij weergave tachtig bij tachtig pixels. Indien een het geüploade plaatje groter of kleiner is, wordt de gravatar respectievelijk verkleind of vergroot.

Om spam te voorkomen, wordt er gebruikgemaakt van een versleuteling van je email adres. Op die manier kunnen spambots het e-mailadres niet achterhalen.

Heb je nog geen Gravatar? Maak m aan: nl.gravatar.com

Permalink: Heb jij al een Gravatar? →


De wet meldplicht datalekken is van kracht!

Vanaf 1 januari 2016 is het wettelijk verplicht geworden om datalekken te melden. Zowel grootschalige inbraak als ieder kwijtraken, diefstal of onbevoegd gebruik van persoonsgegevens telt als een datalek.

Heb je je al voldoende voorbereid, of is er werk aan de winkel?

Wat is een datalek?

De wet spreekt van een datalek wanneer persoonsgegevens verloren raken of onrechtmatige verwerking redelijkerwijs niet kan worden uitgesloten. Onder onrechtmatige verwerking valt onder andere het aanpassen en/of veranderen van persoonsgegevens en onbevoegde toegang tot, of afgeleiden daarvan. Kortom: een vrij brede definitie. Er is dus niet alleen sprake van een datalek als een hacker toegang tot persoonsgegevens krijgt. Ook verlies van een USB-stick in de trein, of het sturen van een mailing met adressen in het CC-veld (in plaats van het BCC-veld) telt al als datalek. En zelfs verlies van gegevens zoals bij een brand in het datacentrum terwijl er geen back up beschikbaar is, ziet de wet als een datalek.

Jij dient voor jouw bedrijf preventief de juiste beveiligingsmaatregelen te nemen om datalekken te voorkomen.

Lekken waarbij andere gegevens dan persoonsgegevens verloren zijn geraakt of gestolen worden, zijn geen datalekken. Als de broncode van uw nieuwe software wordt ontvreemd, of een lijst met bedrijfsnamen uit uw relatiebeheerpakket wordt gekopieerd, dan valt dat bijvoorbeeld buiten deze wet.

ICTrecht heeft een uitgebreide factsheet geschreven over dit onderwerp.

Download de factsheet→

Heb je vragen hierover? Neem contact op.

Permalink: De wet meldplicht datalekken is van kracht! →

ZZPstudio

T 0573 849007
M 06 41206692
erwin@zzpstudio.nl
www.zzpstudio.nl