Online marketing
Internet marketing betekent dat jouw potentiële klanten je vinden op internet zonder dat ze je bedrijfsnaam kennen. Ze typen jouw aangeboden product of dienst in Google en komen op jouw website terecht. Wat zou het voor jouw bedrijf betekenen als je klanten vanzelf op je website terecht komen en met jou contact opnemen?
Je wilt immers maar één ding: 100% rendement halen uit je investering.
Zoekmachine optimalisatie heeft als doel om jouw website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google te laten zetten aan de linkerkant van Google. Van alle internetters vindt 81% dat zoekmachines de beste ondersteuning zijn in het vinden van websites. Daarom is het belangrijk dat jouw website hoog in Google staat.
Veel websites zijn gemaakt omdat iemand dit ‘mooi’ vindt. Bij de realisatie heeft men vaak nog niet bedacht dat een website ook een marketingmiddel kan zijn. Je neemt de stap om je website hoog in Google te krijgen, maar heb je ook bedacht wat die bezoekers moeten doen wanneer ze op je website komen?
“Voor een succesvolle website is meer nodig dan alleen gevonden worden op internet.”
Een website moet zich op de bezoeker richten
Het is belangrijk dat je je doelgroep goed in beeld hebt. Je website heeft een bepaalde doelgroep: bezoekers waarvan je een actie verwacht. Het is belangrijk dat je deze bezoekers de inhoud biedt waar ze naar op zoek zijn:
- De inhoud moet passen bij de verwachting van de bezoekers;
- De inhoud moet verleidelijk zijn;
- Er moeten conversiemogelijkheden zijn zoals het invullen van een formulier;
- De bezoekers moeten op de juiste manier getriggerd worden om te converteren;
- De bezoekers moeten in een oogopslag de weg kunnen vinden in de website;
- Zo zijn er nog meer aspecten die het succes van je website bepalen.
E-mailmarketing
Ben je op zoek naar een e-mailsysteem waarmee je al je (potentiële) klanten in een handomdraai kunt mailen? Kies dan voor de MailingApp/nieuwsbrief module - lees verder→